Vi erbjuder dig att utvecklas i ett 130-årigt bolag, som har både resurser och ambitioner att satsa för framtiden. Vårt mål är att stärka våra kunders konkurrenskraft. Med vår samlade kompetens och engagemang laddar vi för ett nytt kapitel i vår historia. Vill du vara med? Sök tjänst hos oss!

Vi söker nu en planerare som kommer att, tillsammans med kollegor i planering och driftsarbetsledning, planera det dagliga arbetet med godshantering.

Arbetsuppgifter

Som planerare hos oss kommer du att samordna samt planera maskinella och personella resurser enligt verksamhetens behov, både avseende daglig verksamhet och resurser för projektrelaterad verksamhet. Rollen innefattar att du hanterar löpande kontakter internt och externt.

Du har tydligt fokus på förbättringsarbete, kvalitet och arbetsmiljö, och verkar för att bidra till verksamhetens mål avseende dessa. Du är drivande i löpande förbättringsarbete och strävar efter att utveckla verksamhet och rutiner tillsammans med dina kollegor.

Du jobbar löpande med kompetensutveckling av våra medarbetare och säkerställer att vi håller en hög standard. Arbetet innefattar också dokumentation, rapportering och uppföljning av planerade och genomförda uppgifter.

Tjänsten är heltid och tillsvidare. Placeringsort Piteå, Haraholmen.

 

Vem är du?

Vi söker dig som är en positiv, driven och fokuserad spindel i nätet. Du upprättar lätt nya kontakter och samarbetar gott med andra. Du tar ansvar för ditt arbete och söker samtidigt vägar framåt genom prestigelös samverkan.

Kommunikation är av stor vikt och du behöver också skapa god struktur och ordning. Att leta efter förbättringar och nya möjligheter är något du trivs med.

Meriterande är vana av projektarbete samt erfarenhet från industri eller transportsektorn. Eftergymnasial utbildning är meriterande, men inget krav. Goda kunskaper i att tala engelska krävs, då många externa parter du kommer i kontakt med kommer från andra länder.

 

Välkommen med din ansökan

Vi är många män i vår verksamhet och är övertygade om att en jämlik könsfördelning är positiv. Vi ser därför gärna att även kvinnor ansöker till tjänsten.

Om du vill veta mer om tjänsten kontaktar du:

Ida Hedlin, Driftchef Terminal Syd, 070-221 94 36

Samuel Jonsson, Affärsområdeschef Terminal Syd, 070-628 80 14

Facklig kontaktperson är:
Karin Pedersen, Unionen, 0911-23 22 31
Skicka din ansökan senast den 12 januari 2020. Vi ser gärna att du söker så snart som möjligt då urval sker löpande. Märk ansökan med ”Planerare Piteå” och skicka den till jobb@shorelink.se

Om ShoreLink

ShoreLink är ett transport- och logistikföretag med verksamhet i Skellefteå, Piteå, Luleå och Kalix, med huvudkontoret i Piteå, Haraholmen. För våra kunder samordnar vi våra funktioner inom logistik, skeppsklarering, lastning och lossning av gods på fartyg, järnväg och lastbil samt tjänster inom maskinentreprenad.

Våra kunder finns huvudsakligen inom den tunga basindustrin i regionen, där vi under många år varit en viktig aktör. Våra ägare är en mix av industriella bolag (63%) och kommuner (37%) med koppling till ShoreLink.

Omsättningen uppgår till cirka 320 Mkr per år och vi har cirka 250 medarbetare samt över 130 fordon i verksamheten.

Dela artikeln